söndag 4 april 2010

Utslagen

Vaknade i fredags natt illamående och med molvärk i magen.
Diarré. Kräkningar.
Helt utslagen.

Misstänkte matförgiftning, magsår, ny omgång av njurbäckeninfektionen..?

Hos jourdoktorn imorse på Sabbatsberg fick jag veta att det troligen är en total utslagning av mag- och tarmsystemet orsakad av det starka penicillin jag fick mot njubäckeninflammationen.

Passar ju utmärkt nu när vi håller på att packa för tre och en halv månad, maken åker imorgon (fick ställa in avfärd idag eftersom jag inte kan sitta upp utan att få kväljningar) och jag ska vara hemma med barnen en vecka för att på fredag flyga ner oss alla tre till Bryssel.

Hilvidde.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Hilvidde var ordet!

Vad var det för djävulskonkokt du fick?

Tjockalocka sa...

Slängde asken i fredags och minns inte namnet på penicillinet, inget jag ätit tidigare. Stronger shit, som doktorn sa.

Har dock mått bra under hela kuren. Det är nu efteråt jag är utslagen. :-(