söndag 25 april 2010

Synkronicitet som ger svindel

För två år sen skrev jag det här.

Och på mindre än en vecka har följande hänt:
I fredags stod jag på mindre än en meters avstånd från Dani Klein och fick svindel.
Idag fick jag veta att Jakob Hellman bor ett halvår i Bryssel och inte bara det, han befinner sig för det mesta på Svenska Kyrkan där hans sambo jobbar. Ibland håller han i sångstunderna för barnen på onsdagar.
Grav svindel.
På onsdag ska jag dit med barnen efter skolan.

Jag är helt darrhänt redan, och kan inte riktigt förstå vad som händer.

3 kommentarer:

Lo sa...

Sångstund med Jacob Hellman låter som en dröm! Jag såg honom spela på Norrvikens trädgårdar en gång för länge sedan, (gick till klubben där han sades ha efterfest, missade honom, men höll på att bli uppraggad av basisten i Georgia Satellites. Avböjde.) men på något sätt känns det som han passar bättre på svenska kyrkan...

fd +1 trappa sa...

Och du tycker att andra ägnar sig åt stalking!!

Skånetös sa...

Avundsjuk!
Den skivan följde mig tätt några år i Lund. Jag kunde se någon del av mitt liv i varenda sång. Men jag har aldrig sett honom spela live, något jag verkligen skulle vilja ha upplevt.
Hoppas han sjunger i kyrkan! :-)