torsdag 1 april 2010

What da..?!?

Mäh vafan! Säger maken.
Och läser högt från intranätet.
Fruktkorgarna ska bort eftersom svinnet är för stort.
Det går långt över en frukt per person och dag.
Nu ska arbetsgivaren införa kupongsystem. Man hämtar ut fruktkuponger hos sin administratör och får sen lösa in dom mot en frukt.
En kupong = äpple eller päron.
Två kuponger = kiwi eller apelsin.
Tre kuponger = en ananas.

Det är inte förrän han kommer till intervjun med administratörer ifråga, som beklagar sig över skavsår i saxhanden för kupongklipp, som han inser att det är ett aprilskämt.
Hahahaha.

1 kommentar:

Tove sa...

Hahaha, med tanke på att jag jobbar på en arbetsplats med besparingskrav och fruktkorg så vet jag hur viktigt det är att man absolut bara bara tar en frukt om dagen, och jag kan ärligt säga att hade den där informationen presenterats på mitt jobb så hade jag köpt den rakt av. Fast vi hade nog varit tvungna att klippa kupongerna själva :D