tisdag 24 februari 2009

Tisdag

Hemma med snorig febrig dotter, ganska mysigt.
Mellan jobbsamtalen (intressant att ha en strategisk diskussion med sin chef - som själv befinner sig i norska fjällen - bland frysdiskarna på Sabis medan dottern sitter i vagnen och låter som en tiger) har vi byggt lego, kollat på Pettson och badat persikodoftande bubbelbad.

Jag lyckades också kryss i taket komma ihåg att parkera om bilen - som först fick handjagas fram under berg av snö till dotterns stora förtjusning - men parkerade så tätt intill en snövall att jag fick serietidningskrångla mig ut genom smal springa med dotter och matkasse.

Så framåtskridandet av Födelsedagen: tjufem pers i en polsk källare! Förhandlade just om priset på bisongräsvodka och diskuterade kynnet hos spontant uppdykande trubadurer. Hoppas bara att alla barnen, alla barnvakterna och alla föräldrar som ska komma blir och håller sig friska.

Sen slår det mig att jag måste vaccinera mig mot Gula Febern. Om jag nu ska åka till Kenya.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en bra dag!

Kolla in min kompis syrras nya tidning för barn "Tivoli" på positivforlag.se
Tror att den faller dig i smaken!