söndag 22 februari 2009

Sköna söndag

Nu har maken dragit till London och jag spelar kula med barnen i vardagsrummet. Efter det ska vi måla, klippa mönster i papper och leka med lera. Mina tankar ligger dock på den mindmap av sjukt-mycket-grejor jag i frustration upprättade imorse över allt jag/vi måste göra. Men energin är så låg att jag knappt orkar sätta korken på pennan efteråt.

Fest ska planeras, hjälm ska hittas och namnmärkas och tas med till pulkaåkningen på dagis (hjälmtvång för stjärtlapp!), nya långkalsonger inhandlas, monstertvätten vikas och läggas in, fyraårskontroll på BVC bokas om, mitt styrelseuppdrag i föreningen tarvar engagemang inför årsbokslutet, måste kolla resor till Skåne över påsk, och en massa annat gegg.

-"MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! - Kommer du inte nån gång! Carla har målat på väggen och Klante kom och spillde ut ditt kaffe på mattan!"

2 kommentarer:

Jos sa...

Sawadee-ka.
Förfrys er inte. På med ballysarna och andas in den friska luften, vetja. Eller mys i soffan när barnen somnat och se alla fantastiska Mia & Clara ni missat. Finns på SVT Play.
Välkomna hem.

Tjockalocka sa...

Å - tack för det tipset! Har helt glömt att man kan kolla på TV ;-).

Ses på lördag! Kram! /J.