onsdag 4 februari 2009

Smolket

Och så dags för lite smolk.

Igår anlände en busslast med blekvita, lönnfeta norrlänningar från Boden som högljutt installerade sig i vårt grannhus. Och här snackar vi hus som ligger på tre meters avstånd från varandra. Det tog två sekunder innan första pysljudet hördes, och vips fick vi sex skrålande öldrickande grannar. Igårkväll gjorde dom om barnpoolen till norrländsk badtunna och satt spritt naked, med propellrarna i fritt flyt och groggande.

Japp.

Det, samt en monsterspindel i duschen, två sura pensionärer som påpekar för alla nyanlända att dom verkligen måste duscha innan dom hoppar i poolen, och min nackspärr. Det är smolket.
Idag drar vi till Kim's beach.

6 kommentarer:

L. sa...

Nä blä för flytpropellrar i barnpoolen!

Anonym sa...

Ja, det låter verkligen inget vidare. Men, (och detta är en vänlig fråga, inget påhopp!) varför påpeka att de är blekvita och lönnfeta? Kunde det inte lika gärna ha varit smala, aptitligt färgade men ändå superjobbiga bodensare? Som solallergisk fetknopp som sällan gör nåt väsen av mig undrar jag faktiskt!

Tjockalocka sa...

Anonym: För att jag gillar ord. Och för att jag vill förmedla en känsla, och den känslan var just faktumet att det anlände ett antal kritvita, lönnfeta norrlänningar som lägger sig utan solskydd i starka solen (eftersom "solskydd är bögigt") och öppnar öl klockan nio på morgonen.

Solallergiska fetknoppar som inte gör nåt väsen av sig är så långt från våra grannar man kan komma - så du är varmt välkommen! :D

Anonym sa...

OK, jag förstår vad du menar, och jag gillar också ord!

Men det är ju sällan som orden "kritvita och lönnfeta" nämns när nån gör nåt positivt, så därför blir ju orden en aning "befläckade", ungefär som när folk nödvändigtvis ska nämna någons icke-svenska nationalitet när dessa ev gjort nåt dumt, eller omaket att förklara att det var en "kvinnlig" bilförare som krockade. Saker som inte har nåt med saken att göra, liksom.

Hmm, kanske får försöka öva mig på att föra ut orden lönnfet och kritvit i mera positiva sammanhang, så att det sätter sig i samhället liksom! ;-)

...."I går fick jag punka på bilen, ingen stannade utom tre kritvita lönnfeta sörlänningar som snabbt bytte däck, bjöd mig på nybakta kanelbullar och skjutsade hem mig".

:-D

Kaos-Anna sa...

Är inte det den urtypiska Thailands-resenären?
;-)

Magdalena sa...

Det är bara tänka Kay Pollack: vad ska jag lära mig av detta möte!
Hoppas ni överlever och får en skön myssemeter ändå!