måndag 23 februari 2009

Efter Bolibompa kommer Bildning

Bra saker med att ha barn och bli av med fjärrkontrollen.

Man kollar Bolibompa på Barnkanalen.
Man låter TV:n stå på och hittar inte fjärrisen.
Man fångas plötsligt av en fantastisk dokumentär:
Man visar filmen om debatten mellan Norman Mailer och bland annat Germaine Greer om kvinnors frigörelse efter hans nedvärderande artikel i Harper's Bazaar. Fantastiskt!
Man blir glad och ens feministiska gnista tänds åter.
Man känner sig en smula mer bildad.

6 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Ha, ha.
Jag skulle ha fått ångest.
Fetångest.

Kajsa sa...

Det är en suvve kanal som man sällan kollar på, tyvärr. Om inte fjärren kommer bort vill säga. :)

Anna sa...

Ah, den där dokumentären halkade även jag in på, av samma anledning! Många intressanta infallsvinklar, och härlig stämning.

Tjockalocka sa...

Fru Kaos: Varför då? :)

Anonym sa...

Ja, vi var nog många som halkade in på den igår. Hemma hos oss har fjärrkontrollen "kommit bort" precis som Kajsa skrev och visar numera bara Bolibompa. Så att inte 6-åringen kan titta på Cartoon Networks, Disney, Nickelodeon mfl. Maken var dock rätt snabb att "hitta" fjärkontrollen när han sjönk ner i soffan och bytte till Thomas & Simon istället. Det var ju lite mer lättsmält trots den flamingofärgade öppna spisen, så jag ska erkänna att jag inte opponerade mig så mycket. Men jag håller med om att kaoset var ganska intressant att bevittna. Om än X år senare.

Tjockalocka sa...

Åhå - flamingofärgad spis! Den missade jag, annars är det mitt favoritprogram.