torsdag 19 februari 2009

Sturebadet mitt på dan

Jag utnyttjade ett fem år gammalt presentkort på Sturebadet idag, var "tvungen" eftersom det gick ut, annars kan man ju kanske tycka att jag borde vara rätt genommasserad vid det här laget.

Hursomhelst var det naturligtvis gudomligt skönt, och i en helt annan klass än den thailänska strandmassagen där madrassen luktade en smula unket av gubbsvett och tantgump.

Men det som slog mig, såhär i tider av finanskris, varsel och arbetlöshet - stället var fullsmockat av folk! Det tränade trettioårnånting killar i gymmet, det simmade par i bassängen, i varje relaxstol satt män och kvinnor i sin bästa ålder med halvslutna ögon och sippade på ett glas vatten eller bläddrade i ett magasin.

Hur har dom tid med det? Mitt på dan!

Jag..? Näej, jag ba, jag hade lite friskvårdtimme, tror jag.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Åh! Jag skulle nog gärna åka iväg på en övernattning kombinerat med spa.

Och nu fick jag en lysande idé! Jag fyller ju fyrtio snart och kan önska mig sånt.

Ska vi förresten träffas på lunch någon dag och byta varor? (Eller vadå, jag har inga varor till dig. Om du inte vill ha en "Genus och religion"-bok.)

Tjockalocka sa...

Mais oui! Gärna lunch. Jag kan alla dagar nästa vecka tror jag - ska bara kolla kalendern, men jag är iaf i Stockholm alla dagar då.