måndag 22 oktober 2007

Elvismackor och friterade Bounty's

Arv och miljö.
Och gammal vana.

Funderade en sväng på varför jag är så omåttligt förtjust i "franska" frukostar.
Vitt bröd, marmelad, kaffe. Typ.

Kan det ha något samband med att jag är uppvuxen på rostat bröd med jordnötssmör och apelsinjuice?

Blir man nånsin normal efter en sådan uppväxt?

Kanske även därför jag blir alldeles till mig av Nigellas Elvismackor med banan och peanut butter stekta i smör, eller hennes friterade Bounty's...

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Tur att ni prenumererar på ekolåda...

Malinka sa...

*får virtuell sockerchock* Och nej, jag är inte något hälsofreak, men sött är viiiiidrigt i för stora mängder. Ge mig chips!

Anonym sa...

Schysst med lite reklam för Skippy, det har jag själv inte råd att investera i trots att jag är ansvarig för produkten... Går det att fixa så att bilden kommer högst upp på alla bloglistor?

Ser också att det är "Creamy" på bilden. Vi har ju också krokant-varianten.

Tjockalocka sa...

fru kaos: Ja, ugnsbakad kålrot ger sannerligen motvikt till jordnötssmöret! :-)

malin: Aaasch, det är bara en vanesak! Ungefär som att lära sig dricka whisky faktiskt.

insnöad: Va?!? Har ni Skippy i sortimentet? Halleluja! Krokantvarianten tänkte jag testa i muffins, toppad med choklad. Du vet väl att jag i Thailand hittade Skippy chocolate swirl för övrigt, typ jordnötssmör och nutella ihopvirvlat i en burk!

S... sa...

Jennie! Du är ju för skön...nästa gång serveras kanske Skippy till efterrät hemma hos oss...med en friterad bounty kanske???