tisdag 2 oktober 2007

Ett litet får?

Ett litet får, en halv ficklampa, vaxat snöre i fyra färger, en tesil, såpbubblor, en hammare, ett öroninstrument, en höna, ett halvt paket näsdukar, en sjörövarkrok.

Två öronsnäckspluttar, ett mobiltelefonbatteri, en gammal blöja, en lessen tax, en bonde, ett munspel, ett grusigt russin, en socka, ett viktigt papper, en mugg, ett tåg, en skruvmejsel, en ballong inuti en flaska, femtusen utplockade våtservetter, en gammal kossa.

Jag plockar upp en miljard prylar från golv, hyllor och håligheter inför städtantens ankomst imorgon.

2 kommentarer:

S... sa...

När jag kom till russinet trodde jag att det var innehållet i din handväska...Upplevde det nämligen själv i måndags - bollar, russin, näsdukar (oanvända och använda) blöja, pennor, napp mm mm Måste rensa innan jag börjar jobba!

Anonym sa...

Visst är det underbart. Och när jag var hemma hos päronen fick jag efter lång stunds letande till slut stå ut med att hitta H:s raggsocka i kattbajslådan med tak. Trevligt krypin för sockan (vilket också katten råkar heta).