söndag 7 oktober 2007

Resfeber och det ständiga dåliga samvetet

Resfeber. Parisresa imorgon. FN-möte.
Har inte helkoll på innehållet.

Blir alltid lättretad innan resa.
Maken spänd. Mobiliserar kraft för att ta hand om barnen i två dygn.
Lättretad han med.
Sonen gnällig. Dottern arg.

Söndagsmiddag med komplikationer.
Ett par sammanbrott. Tårar, skrik, kladd och klet.
Stämningen spänd.

Resfeber. Ska äta middag med en massa chefer imorgon kväll.
Prata om sånt jag inte har full koll på. På engelska, kanske franska.
Samtidigt kaos på jobbet som jag lämnar över till kollegor.
Dåligt samvete för att jag lämnar hemmet och barnen två dygn.
Vet att maken kommer vara trött och sliten på onsdag.

Alltid detta dubbelsamvete.

5 kommentarer:

Jos sa...

Trevlig resa. njut av paris, om du hinner. Lämna samvetet på Arlanda & unna dig ett glas champagne. Santé!

PS Lunchade med två av dina gamla skolkompisar idag. De hade nykläckta bebbar. DS

S... sa...

Ja ha det så skönt, det hjälper ju inte att du har dåligt samvete! Han tar igen det nästa gång han reser någonstans!!! Lycka till med "gobbarna". VAr ni på visningen förresten???

Tjockalocka sa...

jos: Va? Vilka då?

s...: Ja, tillsammans med hundra andra 1-3 barnsfamiljer... Men kändes fel. Helt. Små små rum, svåröverblickbar planlösning, sunkigt hus, ingen hiss, dåligt planerad och svårt att ändra på det... osv. Kan det inte bara dyka upp en ordentligt planerad 4-5:a, med terass i söderläge och intill parken?

Ang samvetet: Jag vet. Men det hjälper ju inte att jag vet. Kroppen och själen i detta fall ej kompatibla. Sover dåligt istället för att njuta av ostörd sömn etc. Tyvärr.

S... sa...

Den kommer den kommer, när ni är redo...eller när ni har en 10 mille över...;)

Ang sömn, drick ordentligt med vin så löser det sig nog!!!

Kaos-Anna sa...

Detta ständiga dåliga samvete.
Jag vet vad du talar om.
Oron i magen...
Hoppas iaf. att det bli en lyckad resa jobbmässigt.