fredag 12 oktober 2007

Min dag - TGF

Jag kollar mailen.
Jag hämtar kaffe, mjölk och ett glas vatten.
Jag ringer chefen för ett stort företag och pratar studiebesök och vin.
Jag bokar fika till internationell delegation och får frågan "dammsugare eller morotskaka?".
Jag redogör för den amerikanska inställningen till Europas klimatarbete.
Jag sammanfattar Parismötet.
Jag får en förfrågan om att föreläsa om vad som är på gång på energiområdet i EU.
Jag svarar en japansk delegation på en massa frågor om värmepumpar.
Jag kollar upp ett hotell i Gamla Stan.
Jag mailar regeringskansliet om uppdaterad agenda för nästa veckas delegationsbesök.
Jag får förfrågan om medverkan om middag på Stadshuskällaren.
Jag kollar med maken om hur hans nästa vecka ser ut.
Jag får uppskattande mail från mina energikollegor i England som jag träffade i Paris.
Jag bokar tågbiljetter och taxi till delegationen.
Jag proväter lunch med kollegorna på Lifestyle dit vi ska ta delegationen nästa vecka.
Jag rapporterar in en interimsrapport i vårt EU-skolprojekt.
Jag gör min reseräkning och får bråka lite om en arbetsmiddag.
Jag tar en paus och bloggar.
Jag är jävligt trött.

Thank God it's Friday.

Inga kommentarer: