torsdag 4 oktober 2007

Statusrapport

Håller på att sätta samman ett intrikat program till en expertdelegation som kommer hit om två veckor för att granska svensk energipolitik.

Addandet på Facebook har nått en ny dimension. Jag håller på att förlora kontrollen. Alla känner alla och människor dyker upp som svapmar ur jorden.

Skolar in dottern på dagis med ena handen, lämnar nycklar till mäklare med den andra.

Läser på om CleanTech och kommersialisering av småskalig energiteknik inför stundande FN-möte i Paris som min chef bangar och skickar mig i frontlinjen på.

Får ett Facebook-meddelande från min nästkusin som jag inte sett sen 1990.

Läser "Castor får punka" för sonen och försöker förklara varför Tiger blivit av med sitt skutt.

Hanterar "Dear Madam"-mail och påminner mig att avboka ett hotellrum samt skriva ut en rapport om offentlig finansiering av stödprogram.

Frågar dagiskompisföräldern om han vill skicka med en beställning på ankfett från Frankrike.

Får kärleksbett som syns som röda pärlband längs armarna av dottern.

Missar kaffet två dagar i rad för att parkkompismammans son inte vill leka med oss. Abstinensen är svår. Tar med eget kaffe för säkerhets skull idag.

Mitt liv i en liten låda just nu.

4 kommentarer:

Jos sa...

mäklare?

parkkompismammans son vill leka med er - han blev överlycklig när K kom springande - men övriga oceaner har talat om för honom att han inte får vara med. det gör ont i hjärtat, men går över. vi förklarar och övertalar. men han är skeptisk. tyvärr. kaffet och bullarna är med imorrn igen (nya grejer) och vi gör nya försök. men ni vet var vi finns om begäret blit stort. parkleken is da place to be. pölen suger (enl T).

Tjockalocka sa...

Mmmmäklare... ska jag starta ett litet rykte..? Näädå. De e lugnt. Madre ska sälja sin holk, blev för dyrt, pappa dålig, och svårt att fixa andrahandsuthyrning.

Ja, kan bara trösta dig med att K påstår att sagda Oceanare "sågar" på honom eller gör andra grejer, och jag vet att han också "sågar" och är en del i det hela. Men svårt att övertala envisa barn, jag vet.

Måste jobba lite i em, men kommer ut en stund förmodligen...

Jos sa...

åh, stackars far. och mor. och dotter. hoppas det är övergående.

jag har ingen aaaning om hur T blev så envis ... han går alltid sin egen väg, men det är 1a ggn han verkligen bryr sig om vad andra gör & säger. måste ta det ur honom. när vi gick hem igår ville han gå in till er, för K & T har ju aldrig varit osams, vad jag vet.
imorse sa han att "efter dagis går vi väl till parken? jag vill leka m K å dom, men var är lilla C nånstans?" så jag tror det reder sig. nytt kaffe till folket! (men ni fick väl fikainbjudan via I & BvL igår?)

well, mkt snack om ingenting. riche nästa! ses i verkligheten sen.

Tjockalocka sa...

Fikainbjudan... BvL? I? Nää! Är vi "sågade"?? ;-)