måndag 10 maj 2010

Villfarelse

Jag tror att jag går klädd som Audrey Hepburn i Frukost på Tiffany's.
Jag tror att min garderob ser ut som Twin Peaks-Audreys.
Att jag lägger håret på spolar innan sängdax och ett onduleringsjärn på gaslåga.

Så därför köper jag små taxklackade skor och strumpor med hålsöm.
Kuvertväskor i silver och lackskärp.
Klänningar som passar för en annan tid, ett annat klimat, en annan kropp.

I verkligheten använder jag ett par jeans tills det går hål på knäna.
Byter vinterskärp mot sommarskärp.
Kostym om det är viktigt.
Kjol om det är fint.
Sneakers tills det vita lädret läcker in vatten.

Men en dag. Snart. Då.
Då ska jag dra på knytblusen och måla tjocka streck med kråkspark.

1 kommentar:

Fina sa...

Samma här -jag har nog en vision om hur vuxet och kvinnligt jag BÖR klä mig - så blir det studentstuket ändå. Och kavajen när det behövs osv.