måndag 24 maj 2010

Fekaliefrossa

Jag när en särskild sorts bakterieskräck.
Jag är rädd för alla sorts fekalier.
Offentliga toaletter är ren och skär ångest (och det var ju hanterbart så länge man inte hade barn som plötligt i lekparken måste bajsa och enda alternativet är en toalett i ett parkeringsgarage).
Hundbajs en ren skräck.

Så passande då att vi har stopp i toaletten inklusive rörläckage och att det just nu flyter runt en större mängd fekaliepartikelbemängt avloppsvatten inne på vårt toalettgolv. Vad gör man??

5 kommentarer:

JsN sa...

Du hade aldrig velat ha mitt jobb!

Tjockalocka sa...

VA, n'est pas...? ;-)

Aggie sa...

Og ikke mitt jobb heller;-)

JsN sa...

*skrattar* JAg tillbringar en del tid (mindre nu än förr) på reningsverk.

Löste rörmokaren problemet? (JAg gissar att det både var stopp i avloppet och en läckande vattenledning)

Tjockalocka sa...

Jag löste det med en tillböjd kemtvättsgalge... Och du har helt rätt i din felsökningsanalys.
Just nu får man bara kissa på toaletten och inte använda papper. :-)

*och så vill jag påpeka att jag läst både AK och FK-kurserna i VA-teknik! ;-))*