lördag 15 maj 2010

Från hängda präster till trumpetviolinister

Igårkväll la jag mig med den hängda prällen Mildred i Kiruna. Och när jag läst ut den hade jag svårt att sova.

I förmiddags några ljuva stekande stunder i solen på altanen.
Även om den tropiska värmen är long gone, så kändes det nästan bra igen.

En repa på stan, maken skulle tjacka jeans. Blev med två smurfar (och ett löfte om att vid hemkomst leta igenom vinden efter en eventuell låda med mina gamla).

Satte oss en stund på en bänk och köpte nygräddade belgiska våfflor drypande av honung.

Åkte till norra Europas dammigaste leksaksmuseum vars enda fördel var att man fick leka med nästan alla dom dammiga leksakerna.

Varm choklad och en öl på en lummig uteservering. Småslantar till en fioltrumpet.
Gissningslekar av typen "det är en frukt och ett djur i ett!".

Choucroute garni och stark senap hemma i holken. Lördagsgodis. SuperMario i sandstorm. Dottern ville hellre måla mitt ansikte med 'osynlig färg' vilket visade sig betyda sin egen snorsaliv.

Och jag mår konstigt men jag antar att det är resfeber resfeber. Som barnens 'källarmonster' en ständig följeslagare under min säng.

Inga kommentarer: