tisdag 31 augusti 2010

På sämringsvägen

Igårkväll ingen feber.
Igårkväll släppte järnbandet runt huvudet, och dom där glödande spetten bakom ögonloberna något.

Imorse kunde jag inte öppna ögonen.
Totalt igenklistrade av en gulmojjig gucka.
Och när jag tvättat bort joxet och sprättat upp ögonlocken möttes jag av två knallröda och svullna bollar som stirrade galet mot mig i spegeln.

WTF???!!!

Inväntar nu tid hos doktorn och hopp om att det är något bakteriellt så att jag kan få lindring och vändpunkt.

Jag ska ju träffa galsen och dricka champagne i helgen.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Huga. Ögoninfektioner är inte att leka med.

Agneta sa...

Kamomill-te att badda ögonen med är jättebra. Det fick jag fått höra från många håll när mina barn var små. Även BVC-sköterskan tipsade om det.
Koka upp kamomill-te, låt svalna och badda med bomullsbollar på ögonen. Jag har aldrig behövt salva för vare sig mina eller barnens ögon.
Men salva kanske hjälper snabbare, och det kan jag förstå att du hellre tar! Man känner sig inte jättefräsch med röda svullna ögon.
Krya på dig!

Malinka sa...

Men hjälp! Hoppas nu tant doktorn har råd.

Tjockalocka sa...

Tack!