onsdag 4 augusti 2010

Crazy Horse

Jag har ett syrénlila balkonggolv.
Om det håller till jul är jag glad.
Imorgon ska det shoppas balkongmöbler i knasiga färger samt kulörta lyktor à la dansbana (tack Rusty!).

Jag har en son som verkar behöva ett besök av Exorcisten.
Trots cykeltur i rallyfart ända till Kaknäs, i uppförsbackar och på grus, och trots militärordern om springfart sju trappor upp utan att stanna, så är hans inre halvsexårsdemon intakt.

Jag har en man som beställer barnkläder med ena handen, serverar mig kaffe och hemgjorda chokladbollar i miniatyr med den andra, och med sina bläckfiskarmar lagar han getostfylld fläskfilé med rödbetor samt hänger tvätt.

Jag har en dotter som just nu är en genomljuvlig historia.
Har aldrig varit med om maken. När hon tittar på mig går mitt hjärta ner i spagat.

Jag har en markisman som kommer hit imorgon och tar mått och ber oss välja färg. Jag tror det blir mauve.

Jag har en semester som pendlar mellan outhärdlig och utomordentlig flera gånger per dag.

3 kommentarer:

Fina sa...

bild på bakong sen tack! :-)

Tjockalocka sa...

Jajjemen! Väntar på det auberginefärgade bordet och de kulörta lyktorna som är beställda!

Åsa sa...

Världsklass på detta inlägget, igen, Jennie!