onsdag 18 augusti 2010

Ditt barn har plats sexhundrasjuttioett i kön

Och apropå föräldrar som inte bäddar för sina barn i tid, jag alltså, så trodde jag liksom att det skulle funka att anmäla sonen till den lokala fotbollsklubbens knattelag typ i somras.
Kö. Såklart. Skulle väl ställt ungen i kö redan på BB.
Och när maken ringde idag och lirkade lite visar det sig att kommer man inte med i knattelaget det år man fyller sex så är det liksom kört. Då kommer man aldrig att komma med i klubblaget sen heller.

Happ. Inga fotbollsmiljoner för oss alltså.

10 kommentarer:

Aggie sa...

Uff da. Sånn sett er det okei med en liten byggd. Her er det plass for alle, og jo flere jo bedre. I hvert fall i lagidretten. Da er det verre med svømmingen. Der stod vi i kø i over ett år...

Annika sa...

Visst är det sjukt? Jag blir riktigt matt av sådant. bestämmer man inte redan i femårsåldern vilken idrott ens barn ska ägna sig åt, så får man stå sitt kast.

Fina sa...

Jag letade simskola till fyraåringen men varje kurs krävde förkunskaper iforma av den tidigare kursen... Så hade man inte gått på babysim med sin 6-veckors var man körd.

fd +1 trappa sa...

Ni gör mig besviken med er brist på organisation.

I min Outlook står det att jag 1/1 2011 ska skicka ett mail ang dotterns anmälan till tennisklubben och sonens anmälan till golfklubben.
I'm not kiddin'!
Shape it up.

PS Det kan fungera att erbjuda sina tjänster som tränare. Jag har hört att köer mirakulöst kan förändras då. Det kan vara så sonen kom med i slalomklubben. Hrm. Men jag är inte säker. DS

Kajsa sa...

Man kan ta på sig att träna ett knattelag för någon mindre förening, som ofta är knutna till större "moderföreningar". Många jag känner har gjort det under någon period när deras egna varit små. Ofta är det tränarbrist för yngre som gör att det blir så fullt.

Tjockalocka sa...

+1 trappa: Ha ha, jag veet! Men ibland hjälper ju inte ens kötid sen 3 mån ålder (syftar på en viss skola som jag på 'skoj' skickade in papper på när K var 3 mån).

Men herr C har anmält sig som tränare, så vi får väl se.

fd +1 trappa sa...

Herr C som tränare! Ha ha ha, det är ju toppen! Har lite svårt att se honom som fotbollstränare framför mig. Men det är klart att om du och jag kan köpa outdoor-kläder och se sportiga ut så kan väl han också! ;-)

Tjockalocka sa...

fd+ 1 trappa: När jag träffade honom hade han faktiskt Elfsborgs fotbollsstrumpor på sig. Till kilt och frackjacka. :-)

Jos sa...

är det DIF som åsyftas? i så fall är det märkligt, för vi anmälde verkligen fem i tolv. men knatteskolan startade ju i våras och fortsätter nu under hösten, så lagen är redan satta vilket gör det svårt att komma in? är det vara problemet så tas nya tag till våren igen. men vi vill se greven kicka! heja, heja, heja.

Tjockalocka sa...

Jos: Yes, DIF. För att dom tränar på Gärdet som är så nära och bra.
Men man börjar tydligen knatte året man fyller 6, dvs i år för K, och kommer man inte med då är det mer eller mindre kört.
Men WTF, det löser sig.
Han står ju iaf i kö på Kühlers dansskola sen tre år tillbaka. ;-))