söndag 27 februari 2011

Sällsynta dagar och nya tider

Ett styck korttidskräksjuk son och en sällsynt VAB-dag.
Struntande därmed i att duscha, och lämpande av dottern på dagis medan sonen låg nerbäddad i dunet framför TV:n med Lorangafilmen. Instruerad i hur han skulle göra för att ringa mig om något hände de tio minuter jag var borta.

Suckar och himlande ögon när jag för tredje gången övertydligt förklarade vilken knapp han skulle trycka på och öva. Uppfödd med Nintendos, Ipads, Wii och tre fjärrisar till TV-systemet behöver man knappast instruktioner från en tekniskt överårig moder.

När det då ringde på vägen från dagis var det bara för att kolla om jag kunde köpa med mig "lite kall cola och gärna nuggets om dom har"...

5 kommentarer:

Sari sa...

Underbart!!!

Fina sa...

Hos oss måste även syskon hållas hemma vid kräk.

Fina sa...

cola är bäst när man är krasslig! *tumme upp*:)

Tjockalocka sa...

Fina: Låter logiskt. Kanske. Eller inte. Tänker att ofta smittar ändå barn innan symptomen slår ut iallafall.

Fina sa...

Japp - di små smitthärdarna är väldigt svårkontrollerade. Händer det så händer det.