fredag 4 februari 2011

Februarifredag

Nä men om man skulle ta och blogga lite.
Lider förmodligen av postprojektdepression.
Dessutom var jag ute och drack en massa öl igår vilket känns i skallen idag.
Och alla måsten bara sköljde över oss som en flodvåg när vi kom hem.
Ni vet. Ansökningsblanketter som ska in, simskolor som ska bokas och betalas, bankärenden, skolärenden, dagisärenden, hantverkarärenden, paket som ska hämtas ut, dansdräkter som ska inhandlas på särskilda ställen, läkarbesök som skjutits upp, knoppar som ska väljas och handlas.

Och så startar vi förmodligen renoveringsprojektfas 3 om två veckor. Känns skönt att få det gjort, men i ärlighetens namn börjar även jag bli lite utmattad.

Ser fram emot en färdigrenoverad lägenhet, allt iordningplockat (will never happen), jazz på stereon, en ljum bris från balkongdörren och en bra bok i soffan.
Ha ha.

Trevlig fredag!

2 kommentarer:

Nipe sa...

Det där med drömmen om färdigrenoverat lät ju hur skönt som helst. Vi är lite i samma fas här, vi är i lugnet före stormen vi med. Kök och hall ska rivas och byggas om och sen ska det byggas till en ny hall och tvättstuga. Precis nyss såg jag till min bestörtning att det läcker in vatten från taket i vardagsrummet, tapeten är alldeles bubblig och en fotoram på väggen är alldeles blöt. Det känns som om stormen kommer lite tidigare än planerat... Hoppas ni får en fin helg!

Tjockalocka sa...

Tack detsamma! Ja, nu vill jag börja leta efter dom roliga sakerna; detaljerna. Är trött på byggdamm och stök.