fredag 18 februari 2011

En silikonig gräsänksvecka snart till ända

Och gudars vilket breakthrough.
Once again: Jag är så sjuhuhukt tacksam över att vara förbi bebisåren!

Det har gått så silikonlätt att vara ensam med dessa två ljuvligheter i en hel vecka att jag faktiskt undrar lite över dom som drar in hela släktkavalleriet så fort den ene åker bort en dag.

Nej men det har helt sant varit bra. Den bästa dagen nästan den när jag fick hem tre barn. Planering är såklart A och O. Att man har mat hemma och vet vad man ska käka. Och det är en fördel att inte ha inbokade morgonmöten utan kunna köra lite slack på instämplingtiden till Verket om mornarna.

Imorgon kommer den förlorade fadern hem från en, vad jag förstår, fan-tas-tisk utrikesresa till Staterna. Jag kommer förmodligen kunna uppbringa både ärligt glada miner, relativt organiserat hem och mat i kylskåpet.

1 kommentar:

fd +1 trappa sa...

Planering, insikt om att det kan vara jobbigt (dvs lågt ställda förväntningar) och friska barn är nyckeln till framgång! Eller hur!?

Kram kram!