måndag 28 februari 2011

Årets akrobatiknummer

Kastade mig ut i det dödsföraktande numret "Köpa Nya Jeans" och hoppades på att storleken var samma som förra året.

Anlände till Solo på Normalmstorg där den rutinerade tjufemåringen granskade mina gamla slitna uppifrån och ner och sa -"Mhm. Det är Hex DC va? Förra årets? Du köpte dom otvättade och kolla på dom nu! Helt blekta! Och du vill ha en par likadana, eftersom Acne är mer dressade. Åkej... Här! Och här har du Acnes senaste, lite smalare, och så får du ett par Nudie med dubbel stretch i en storlek mindre."

Det gick verkligen inte att dra upp blixtlåset.

Peppmannen kom tillbaka. -"Perfekt!! Precis sådär ska dom sitta. Du har bara glömt det sen sist. Om en vecka sitter dom så du kan andas igen. Lovar!"

Jag älskar dom här jeansnördarna i tjugofemårsåldern. Dom kan allt! Dom ser igenom mig, dom vet vad jag har och vad jag vill ha. Tio minuter tog det i affären. I love.

1 kommentar:

Clara sa...

Bara så där på tal om Jeans; lyssna på Jessica Gedins spaning från i fredags.....