torsdag 8 mars 2012

Vill inte

Det här är... den värsta influensa/förkylningen jag haft i vuxen ålder. Det känns som om en ångvält kör över mig långsamt och konstant. Igår kväll körde maken sonen till akuten då hans influensa slutade i sprucken trumhinna medan jag låg på badrumsgolvet och kved under den högsta febern hittills, 39,8.

Halsen känns som tusen knivar varje gång jag sväljer. Bihålorna helt igentäppta. Magkörtlarna krampar konstant. Varenda led och muskel i kroppen gör så ont att jag varken kan ligga eller sitta.

Och ingen vill veta av mig. Alla säger avvakta och se. En natt till i plågor och sömnlöshet.

Jag vet att det finns värre saker i livet, men just nu är smärtorna för stora för att jag ska kunna orka ha perspektiv.
Hädanefter blir det influensavaccin för min del.

4 kommentarer:

Nipe sa...

Åh stackare... hoppas verligen att det vänder snart. Annars kan jag bara tipsa om Alvedon och Ipren i kombo ihop med whiskey. Krya!!

Malinka sa...

Men stackars dig! Låter ju helt vedervärdigt. Och stackars Knut, aj aj aj.

Kattis sa...

Stackars dig, usch...
Kan inte säga mer än att jag hoppas du kryar på dig snarast - och hela familjen med.
Kram

JsN sa...

Stackare!

Det är elva år sedan nu som jag låg i influensa och jag minns fortfarande hur dåligt jag mådde och hur ynklig jag var.

Krya på dig! Influensa är vedervärdigt!