fredag 9 mars 2012

Status

Läs inte om du är känslig. Efter att ha peakat febermässigt på 39,8 liggandes på badrumsgolvet i onsdags kväll har febern successivt lagt sig. Magkramperna kommer och går. Halsen och bihålorna helt igensvullna. Jag har hostat sönder mig fullständigt, känns som taggtråd som skär genom ett öppet sår varje gång jag sväljer. Näsan helt förstörd av alla näsdroppar jag måste ha för att överhuvudtaget kunna ligga ner. Det blöder, det kommer gulgröna klumpar. Och färgen på dom vidriga slemproppar jag hostkräks upp några gånger i timmen vill ni inte veta. Igår fick jag äntligen tid hos husläkaren som konstaterade lunginflammation under uppsegling, mot vilken jag fick utskriven en tiodagars penicillinkur. Nätterna är hemska. Jag tar en Ipren och två alvedon tillsammans med en sömntablett. På den faller jag i dvala ett par timmar. Vaknar runt 02-tiden med ett svalg torrt som fnöske som liksom brinner av smärta. Upp och dricka, snora, hosthulka. Vandra omkring. Försöka lägga mig. Upp igen. Och så vidare fram till sex, sju. Ansiktet är uppsvullet. Stora röda fjällande fläckar överallt. Ögonen rödsprängda. Tja, så är läget här.

5 kommentarer:

Ting sa...

Men fy, din stackare!
Hoppas du blir frisk snabbt nu när du fått medicin!
Kryakram!

Nipe sa...

Fy fasen! Den där hemska känslan när man vaknar torr i halsen och host kräks upp hemska saker... blä.. Hoppas pencillinet kickar in fort, fort!

Anonym sa...

Det hjälper möjligen inte - men jisses - det är väldans synd om dig! Hu! Önskar snar tillfriskning!
Isan

Maria sa...

Men fy, låter väldigt otrevligt! Hoppas att du kryar dig snabbt!

JsN sa...

Hoppas bättring påbörjats!