tisdag 24 maj 2011

Meteorologi

"Jag är inte bara mamma, jag är meteorolog också."
Väderomslagen. Regn. Sol! Moln... Värme! Isande vindar. Ösregn! Sol! Osv.

På mötet idag satt flera personer och blickade nervöst ut genom fönstret när det började regna och någon utbrast kvidande "åh näjj!, jag som skickade Nisse på dagisutflykt i gympadojjor och munkjacka..." varpå flera andra kom ut som dåliga föräldrar som också hade misstolkat vädret och nu satt där hukande under föräldrasamvetets (icke) allvetande tyngd. Så även jag. Fast jag har lärt mig vara mer pragmatisk och ilandsorienterad about it numer. Barnen i Afrika osv.

Nu strålar solen hursomhelst igen, och jag har lovat mig själv att vara glad och tålmodig, göra hemmalagade chicken nuggets och servera jordgubbar med glass till efterrätt.

Sen ska jag måla naglarna chockrosa enligt nedan, och styra upp sommaren.

Inga kommentarer: