tisdag 10 maj 2011

Självbefläckelse

Jag gör det igen.
Nåt jag inte borde göra.
Nåt som oftast slutar i katastrofkycklinggult.

Självbefläckelse.
När jag med mina egna händer applicerar vätesuperoxid i håret.
Sånt som egentligen bara frisörer ska syssla med.

Men efter två frisörbesök med fem veckor emellan som gått på några laxar styck slår självsnåljåpen i mig till och tänker att egentligen behöver jag ju bara bleka utväxten lite... Jag ska bara. Lite lite. Kan ju inte vara rymdforskning liksom. En och en halv centimenter råtta.

Hejdå. Vi ses på andra sidan vätesuperoxiden!

4 kommentarer:

Natalie sa...

här är tipset allan: plastpåse tight runt huvudet under hela färgningstiden och absurda mängder silverschampo/inpackning som sitter i aslänge. testat? /en råtta

Tjockalocka sa...

Yes yes! Nu är jag vit. Ha ha!
Silverschampo kör jag också, men fan vet om det hjälper?

Tack för tips!

Amanda sa...

Silverschampo hjälper nästan för bra! I a f mitt;Joico Color Endure Violet Shampoo.

Nyfiken på vilken färgning du körde med.

Tjockalocka sa...

En Wella "Pure Blonde", typ avfärgning.
Ska testa ditt schampo istället, tycker mitt luktar konstigt :-)