torsdag 26 maj 2011

Fiskpedikyr for president

Den helt till synes normala mamman på vårt helt normala men heteronormativa dagis utbrast med emfas i ett av tusen mail som just skickats fram och tillbaka avseende den manlige dagispedagogen som slutar och ska ha present att

"vore det inte härligt att få ge honom nåt riktigt grabbigt nu när han fått stå ut med att kallas 'fröken' så länge? En rejäl ölprovning eller sportprylar. "

Varpå en härlig prick kontrade med

"jag tycker han ska få fiskpedikyr; små fiskar som äter upp dom döda hudcellerna på fötterna"

Men alltså.
Snubben har älskat sitt vick på dagis. Han kallas inte fröken. Barnen kallar all personal vid förnamn.
Och det visar sig att han föredrar fint vin framför öl.
Och innebandy kommer han få nog av på brandkåren där han egentligen vill jobba.

Man tager sig för sin fårade panna.

5 kommentarer:

K sa...

haha, jag döööör en smula av fniss.

Anonym sa...

Vad är det med människors besatthet av att upprätthålla stereotypa föreställningar om kön? Har de inget bättre för sig? Fiskpedikyren var dock riktigt bra. Hej förresten, jag gillar din blogg.

K. sa...

Finns det ett "K" till? Ajdå...

Sari sa...

Fniss!

Bloggerskan sa...

Hahaha, fiskpedikyr skulle jag behöva men är inte säker på att jag skulle våga... Läskigt. Men det är verkligen så enfaldigt med detta konstruerande av kön hela tiden. Istället för att ta reda på vad han gillar utgår mamman i fråga från att han behöver stöd i sin mansroll. Så tröttsamt.