torsdag 24 september 2009

Pappa kom hem

Sonen har varit extra känslig de senaste dagarna. Strulat. Brutit ihop för ingenting. Liksom hittat anledningar: "Får jag glass före maten? Inte?? UUUÄÄÄÄÄÄÄ...". Jag har tittat trött på honom och suckat. Idag sa han: "Det är för att jag saknar pappa som jag är sånhär." Och något brast inuti. Blöta ögon.

Dottern ville bli målad som pappa när alla andra önskade pirat, vampyr, monster eller fjärilsprinsessa. Kom hem svårt stolt med svart mustasch och skägg. Idag säger hon: "När jag blir stor ska jag bli en pappa. Jag kan bli det. Jag vill det. Pappa har sagt till mig att jag får det." Jag säger, älskade dotter, du kan bli vad du vill. Precis vad du vill.

Sonen hulkade sen i telefonen med fadern på andra sidan Atlanten. Nä-hä-här är det lö-hö-hördag, g, g? Dottern viskade pappa jag älskar dig och pappans röst blev tjock.

Imorgon ska jag återupprätta min något skamfilade mammauppenbarelse och prestera en riktigt mysig fredag. Jag ska inte tjata. Inte skrika. Inte banna. Bara krama krama krama.

5 kommentarer:

Paula sa...

Kram till dig!

Malinka sa...

De är inte vana vid att han är borta. De är vana vid att du är borta ibland, men han är ju den som är där.

Samma här. När maken är borta i fem–sju dagar är de ganska lugna, längtar efter honom och gråter lite nån gång, men det går snabbt över. När jag är borta EN KVÄLL gråter de, skriker "MAMMA MAMMA!" och slänger sig på golvet.

(Inte i kväll dock, rapporterade maken. De var för trötta. Håller du dina tillräckligt utmattade? ;-))

Pia 35 sa...

Tänk på det... att du är den bästa mamman!!!!

Kram på dig!

k. sa...

LYCKA TILL MED DITT MÅL!

Jag sätetr också ständigt upp såna "milda-mamma-mål"...

Kram.

Tjockalocka sa...

Tack.

Malinka: Ja, och dessutom har mina barn alltid varit mer 'pappiga' än mammiga.

Nu är det inte så långt kvar, och vi har lekdejt ikväll och sen mys hoppas jag. Och så fint väder imorgen, sen är det klart!

tack för support!