fredag 11 september 2009

Jeans

Jag är i desperat behov av nya jeans.
Mörka, så mörka det bara går, och med lite högre midja (finns inget fulare än valkar som väller över höftskurna brax). Rakt skurna. Allra helst femtiotalskänsla.
Men jag kan liksom inte.

Inte nog med att jag känner mig som en... TANT när jag vandrar runt i jeansbutikernas betongdjungel (alltid 'rå känsla' och svinhög rockmusik), jag hittar bara en massa märken med skumma brodyrer på fickorna, nerhasade midjor, morotsmodeller (tydligen den som gäller nu, men inte om man lider av ridbyxor som jag), blingblongade knippknappar, blekta veck och fransiga framsidor. Och jag vågar inte fråga expediterna som ser ut som knappt tjugo och med jeansen hängade under kallingarna/stringisarna.

Får bli som min mamma och köpa seniorjeans med resår.

14 kommentarer:

Pia 35 sa...

Hoppa in på Esprit! Där kan du hitta rätt modell och gullig personal. :-)

Lycka till!!

Pia 35 (tidigare 34 ½)

Fina sa...

Knata in på HM. Där finns faktiskt allt. Och jeanstyg är jeanstyg är jeanstyg.

Fina sa...

...eller Lindex för rymligare modell. Tantvarning där dock.

Malin sa...

Jag har kapitulerat och kör på jeanstights. Tights med tunika, tights med stor t-shirt, tights med klänning. Det är helt enkelt det bästa för att dölja ridbyxlåren och valkarna kring mage och höfter...

Men annars tror jag också på Lindex, dom är dessutom stora i stl (tycker jag) så då kan man få en egoboost :)

Magdalena sa...

http://www.hepcat.se/product_info.php?manufacturers_id=47&products_id=2053&osCsid=d5ffc4f54e232f80be1f3fadf0d4fa07

Malinka sa...

Det är bara att kapitulera för tantskapet.

Eller försöka i alla fall.

För mig går det sisådär.

emmaw sa...

Testa något annat än en typisk jeansaffär, jag fixar inte heller det. MEn många "vanliga" klädmärken har ju också jeans. Jag skulle testa Part Two, In Wear, Esprit, kanske MQ. Boomerang tycker jag har bra jeansmodeller, men kanske inte just den modell du efterfrågar.

emmaw sa...

Testa något annat än en typisk jeansaffär, jag fixar inte heller det. MEn många "vanliga" klädmärken har ju också jeans. Jag skulle testa Part Two, In Wear, Esprit, kanske MQ. Boomerang tycker jag har bra jeansmodeller, men kanske inte just den modell du efterfrågar.

Gafflan sa...

Om du inte har krav på var du handlar jeans kan jag rekommendera KappAhl. Där finns mörkblå och hög midja. Jag är själv den sorten som trivs bäst i det.

Tjockalocka sa...

Tack för alla tips! Magdalenas länk var ju fantastisk!

Mina gamla favvojeans var faktiskt ett par från MQ, men det gick hål på knäna av hela vinterns ligga-på-knä-på-grusiga-marmorgolvet-i-hallen-och-ta-på-galonbyxor-aktivitet. Nu finns dom inte längre.

Bloggerskan sa...

Lindex och Kappahl får duga. Sen finns en bra jeansaffär i Jönköping där jag köper Leejeans som är toppen. Personalen är ung men inte sådär stockholmskt coola att det stör.

Bloggerskan sa...

Menar inte att du skall åka till Jönköping men i småstäderna känner man sig inte lika kärringaktig...

Anonym sa...

I inclination not agree on it. I regard as polite post. Particularly the title attracted me to study the unscathed story.

Anonym sa...

Amiable brief and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.