onsdag 9 september 2009

The old ekorrwheel

Smutstvätt i drivor, posthögar, räkningar, röda röda illröda mail i inboxen, tre gamla samtal och fyrtiofemtusen nya på mobilsvar, tut tut tut, extra årsstämma i bostadsrättsföreningen, tre möten imorgon, dagiskläder läggas fram, hämta nyckel till söndagens barnkalas, kolla hemnet och slicka såren efter förlorade Huset, kolla privata mailen och läsa ikapp huliganhändelser, hetsäta choklad i köksskåpet, tömma diskmaskinen, bära in barn från vår säng till sin säng, logga in, logga ut.

Hösten 2009 - here we goooooooooooooooooooooooooooooooo!

9 kommentarer:

Kattis sa...

Blir trött bara av att läsa det.
Orkar inte räkna upp våra vardagsbestyr...
Tänk vad kul hösten hade varit om man hade haft flytt till drömhuset att se fram emot... *suck*

Vi får slicka våra sår som sagt.

Malinka sa...

"Läsa ikapp huliganhändelser" – satsa på det bara! ;-)

Säg till när du har tid att äta lunch! Dels för överlämning av grejer, dels för att det vore trevligt.

Tjockalocka sa...

Kattis: Man kommer över det. Jag har inte tänkt på det på... en timme! ;-)

Malinka: Jamenvisst! Jag kan på måndag till exempel! Kommer befinna mig på Luntmakargatan strax efter elva så jag är i 'dina' krokar då. Kan du?

åsa sa...

Tur att du fått ladda batterierna i sol och värme - nu klarar du allt vad hösten heter!

Kaos-Anna sa...

Jag är så glad att jag sköt upp det där i fem år :-)
Mohahahahahahahahahhahaah.

Aggie sa...

Huff da...Sleng inn uregelmessige arbeidstider, døgnet rundt, for begge foreldre, etter faste skiftplaner...Så har du min hverdag. Heldigvis har jeg bare et barn, og drømmehjemmet mitt;-)

Malinka sa...

Måndag kan jag absolut! Men var månne? Jag är apdålig på lunchställen.

Tjockalocka sa...

Fru Kaos: Jag hade dött av ännu mer understimulansstress om jag hade varit tvungen att vara hemma i fem år. Moahahaha-ha.

Malinka: Jag med! Hela Luntis är ju dock full av asiater, bra sådana. Ska vi ses 11.30 i hörnet Luntis/Tegnér?

Malinka sa...

Äsch. Nu fick jag ett snabbjobb till måndag. Vilket iofs inte är äsch i sig, men jag kommer inte ifrån för lunch.

Kanske senare i veckan (torsdag var som i stan, som det ser ut nu) eller nästa?

Men det kanske är enklare att mejlas om saken! :-D