torsdag 10 mars 2011

Att halka runt i en blötsnöig örfil

Alltså, jag ber om ursäkt.
Men jag klarar inte att vara positiv angående SKITVÄDRET i det här vintertraumatiserade landet.

Igår: En känsla av vår i luften, filt och gasolvärmare och ett glas rosé på en uteservering. (Södra Frankrike)

Idag: Iskall regnblandad blötsnö på hundbajsmarinerade is- och grustrottoarer med vidriga skummiga rännilar som bildar smutsbruna sjöar. (Stockholm)

Min hjärna utarbetar frenetiskt obskyra flyktplaner, vad som helst för att lämna landet som någon där uppe verkar ha spelat bort till Sibiriska steppen.

2 kommentarer:

k. sa...

Usch ja. Jag blir mest förbannad på de satans hundskithögarna ÖVERALLT. Vädret är vädret, men vissa hundägare verkar sakna hjärna.

Livet just nu sa...

Här har det under loppet av en timme; regnat, snöat och haglat. Och så lite solsken på det. Naturligtvis under den timmen jag var ute i skogen...