lördag 31 juli 2010

Veckans Najs och bajs

Mysigt att träffa kusinen i Norge (även om jag - lessen mina norska läsare... - tycker att Norge är ett skitdyrt U-land),
ännu mysigare att träffa gourmetdagisvännerna för sommaren belägna på fantastisk udde nära Bengtsfors, och slutligen helt fantastiskt att träffa dagisbästisarna med nytillskottet nära Malmköping.
Najs helt enkelt.

Mindre mysigt att komma hem och få vykort från Modern. Fick veta att jag är elak och illvillig och skickar hycklande email till hennes väninna. (Eposten ifråga ett vänligt svar på väninnans meddelande om var min far befinner sig efter det att min mor på eget bevåg flyttat honom till nytt boende nära sig.)
Bajs, kan man säga.

Särskilt som vi just i bilen hem bestämde oss för att flyga ner och hälsa på dom.

4 kommentarer:

JsN sa...

Kan du/ni hälsa på pappa utan att träffa mamma mer än nödvändigt? Typ en fika på stan?

Tjockalocka sa...

Jo, absolut.
Men vi tappade liksom lusten till det också. Hon har den effekten.

Aggie sa...

Nåh..U-land er det vel ikke helt. Men at det er dyrt, og på mange måter har mye å lære i en meget nær fremtid. Det er det nok ikke noen tvil om.

Enhver som har vært utenfor Norge og jobbet, eller gått på skole kan se det.

Tjockalocka sa...

Aggie: Nej, såklart inte. Norge är jättefint och bra - också. Blev bara lite lätt trött på de dåliga vägarna och att allt var så in i bomben dyrt. :-)