lördag 3 juli 2010

Blixtar och dunder

Vi satt i planet och väntade på en slot-tid som delades ut sparsamt på grund av åsk-oväder och storm. Och när vi lyfte var det kraftig turbulens. Blixtar som lyste upp himlavalvet. Det tog en timme att komma upp på marschhöjd, och piloten flög i cirkel innan vi kom ut på rutten.

Eftersom min kollegas plan blev träffat av blixten på vägen dit (stor smäll, kraftigt ljussken) så kände jag mig ganska lös i kanten. Mormors pilla kom väl till pass.

Men allt gick bra, och vid 9947 m slumrade jag in i en slags flygdvala och sov ledbruten men dock hela vägen till Europa.

Jag är inte överförtjust i att flyga, trots att jag reser så mycket, men jag vet att jag gör det igen och igen och att det är enda sättet.

Nu är jag hemma! Idag är sista dagen i Bryssel. Imorgon Franrike. Imorgon semester!

Inga kommentarer: