onsdag 23 april 2014

Planer

Har nåt strul med appen på mobilen för uppladdning av bilder till bloggen.
Därför blir det inga bilder på fina fina påskbarnen och påsklandet.

Istället blir det avnojning:
Idag har jag varit och färgat och klippt mig. Rening. Älskar att gå till frisören.
Testar nu att lägga 20-talsvågor med hjälp av en superläggningsvätska ("alla äldre köper denna!") och får se hur det går. Har en tid annars hos frissan på lördag, men herr C var mindre road av att jag på själva festdagen försvinner iväg för att fixa frippet. Och frågan är om jag kommer hinna det alls.

Igår stekte jag ett hundratal blinier. Vi har lånat en extra kyl och frys av föreningen för att kunna lagra all mat. Kycklingen är inhandlad. Ska vinkokas på fredag. Funderar på att förbereda tårtfluffet idag. Tårtorna ska fyllas på fredag. Då ska också all övrig mat inhandlas och förberedas i möjligaste mån. Det är asiatiska biffsallader och räkor och gåslever och... beställning på bageriet, och tja.

I eftermiddag blir det en tur till Martin Olsson för att köpa stora uppläggningsfat etc. Och så Det Stora Inköpet på Systemet. Ett försvarligt antal flaskor ska stashas och kylas. (Ska först tömma hela vinkylen på lagringsviner för att fylla upp med festvinet.)

Bandet ska komma med tåg från Malmö. Farfar ska komma med flyg från Borås. Hela lägenheten ska möbleras om. Ståbord ska hämtas. Dekorationer dekoreras. Discokula inhandlas. Sjukt mycket glas och porslin är inhyrt. Spotifylista ska fixas. Munnen ska målas illrosa och locket läggas på brunnen. Det är en jäkla tur att jag i princip är avvecklad på jobbet så att jag hinner med. Skor! SKOR!?

Älskar att ha fest. Hatar det. Älskar det. Gah!

Inga kommentarer: