tisdag 15 april 2014

Panik @03.43

Har de senaste två nätterna vaknat runt 03:43 och legat klarvaken i ett par timmar (!).
Är sjukt mörkrädd, och befinner mig på landet med barnen medan maken skulle jobba ett par dar i stans (men han fick influensa och ligger däckad i stan i feber). När jag ligger där klarvaken och lyssnar på diverse ljud som skulle kunna vara busar som smyger runt i buskarna, få jag också PANIK över en massa saker:

* Påskkort till Modern (hon skickade ett "jättetrevligt", jag har lust att skicka ett "jättetrevligt" tillbaka)
* Talet till högste chefen (som jag ska ha avslutsamtal med på Valborg. Å so much to be said, och så lite jag kommer hinna/kunna/orka säga)
* Barnvakt till kalaset (den betalada barnvakten är anlitad för att servera på festen, nån annan har vi inte) och....
...* FESTEN!!! Är det inte tre veckor dit? INTE?? Har helt missbedömt tiden kvar tills! En och en halv vecka! HJÄLP! Maten, vinet, bandet, musiken, kläderna, kaffet, porslinet, glasen, möbleringen, gästerna, gah!

Och så en make (som är min motor) som ligger däckad i influensa.

Får nervösmage. Blir apatisk. Är på landet. Mörkrädd. Panikslagen. Gaaah!

Inga kommentarer: