tisdag 15 april 2014

Onda bubblor

Alla bubblor är inte av godo. Tapetbubblor till exempel.
Försöker visa mig på styva linan när maken är sjuk - och ligger nerbäddad (återbördad till landish dock) i mörkt rum med flanelllakan - genom att t-a-p-e-t-s-e-r-a. Återställningsfuckingtapet. Med två ongar runt benen.

Har nu satt upp en (1) våd och det ser för j*vligt ut. Bubblor i hela våden. Så nu har jag lagt ner. Sitter i mina nya BLAKLADER-byxor (nä skojja bara, vi är ju i Flen, dom heter Labrador Workwear) och surar med en pilsner (för det ska man ju ha när man "renoverar").

Vet inte om hela skiten måste tas ner igen, så nu googlar jag frenetiskt på "bubblor tapet".

Onda bubblor. Fy på er.

3 kommentarer:

Nipe sa...

Ibland lägger sig såna bubblor när det torkat? Tapetsera är en av de sakerna jag har insett att jag bör låta bli. Styva linan inkluderar inte tapetsering ;)

JsN sa...

Du kan skära hål på bubblan, dränka med klister och spackla och slipa...

Tjockalocka sa...

Spackla o slipa var ju det man skulle slippa med den här tapeten... Nej, rev ner och köttade på fett mycket mer klister och så upp igen. En enda våd. Funderar på att ringa hantverkarna och be dom ta över imorgon :-(