söndag 20 april 2014

Nervioso

Aaah, jag ligger allså vaken på nätterna. Nervösmage igen. Mitt undermedvetna vet något inte jag vet, men jag misstänker följande gnag (eftersom det spelas på repeat i mitt huvud typ all the time å det senaste):

1. Kalaset. KALASET KALASET KALASET. Jag börjar bli för gammal för sånt här. Är så sjuuukt nojjig för allt som ska fixas. Maten, vinet, tårtorna, bandet, ommöbleringen, barnen, kläderna, stämningen, hålla sig frisk, och gaah.

2. Dragning för random ledningsgrupp på tisdag. För att det är heeelt meningslöst. På alla plan. Dag(natt)drömmer om vad jag skulle vilja säga istället för det jag blivit ombedd.

3. Slutsamtal med GD om 1,5 vecka. För att det känns så viktigt och jag inte riktigt vet hur jag ska balansera det här med att vara extremt tydlig och att lämna med gott humör. För att jag har lovat så många att säga så mycket och inte vet om jag kan leverera. Dag(natt)monologar detta on repeat.

4. Börja nytt jobb. Otroligt roligt och spännande och längt och allt, men förmodligen tycker mitt omedvetna att det ändå är nån slags trauma som bör komma ut som nattångest.

Ja. Typ så tror jag det kan vara. Mitt medvetna jag viftar bort och klarar av. Mitt omedvetna not so much.

Nu bastu. Och pilsner.

1 kommentar:

Kattis sa...

Hoppas bastu och pilsner hjälpte.
Jag känner också den där oron.
Men idag var det mindre ångest än förra veckan.