onsdag 21 september 2011

"Min mamma är lite nervös just nu förstår du fröken"

Barns tvångsmässiga sanningssägande och berättarsvada är ganska fantastisk.

Idag när jag lämnade på dagis skrattar ena pedagogen gott och säjer att Carla ingående berättat om vår förestående resa till "Flormida" och sagt att "Min mamma är lite nervös just nu, för vår pappa är redan där, så hon måste flyga ensam med två barn dit. Så vi måste vara snälla och hjälpa henne."

Eeeh... det är ju inte alls så att man hör sin egen röst i det uttalandet...
(-"Mamma är lite tvär just nu och orkar inte lyssna på allt som hände i Harry Potter 4, för jag ska flyga med er två barn över Atlanten själv, och då blir jag lite nervös och måste koncentrera mig...")

1 kommentar:

vön Trapp sa...

Ha ha ha. Hon är härlig din Carla!!
Och jag förstår dig så väl...

Och det kommer gå så bra!
Kram!