måndag 19 september 2011

Iländare

Ett ilandsproblem, flera iländare?

Just nu i kategorin: "Jag kommer in i loungen - men gör barnen??" och "Jag får ha med 3 kollin på SAS men inte på inrikesflyget United, hur göra??" och "I Economy får man inte välja när man vill se en film, den startar på en viss tid. Hjälp!" Osv.

Och så har vi: "Ska jag ta ner ugglan från balkongräcket, tänk om det blir storm och den blåser ner i huvet på en tant?" samt "Ska jag ta ner balkonglådorna, tänk om det blir storm och dom blåser ner och har ihjäl grannen?"

Senare blir det: "Ska jag boka taxin till 07:20 eller 07:30, vilket känns psykologiskt bäst?" och "Ska jag ha trätofflorna eller sneakersen på flyget?"

Äh förresten. Den sista frågan är ju given.

7 kommentarer:

Tanten i spenaten sa...

Jag ska lägga på mer börda. Du får ha större väska som handbaggage på SAS än på United. Men hur kitsliga är dem? Kommer de tvinga en till incheckning för ett par futtiga cm??

Ang incheckningsbara kollin; barnen får ju ha 2 var. Dvs totalt 6 kollin på United för hela sällskapet. Exakt hur små resväskor har ni? Eller blir det en packline med plastpåsar som vanligt? Eller tog herr Cato den?

Ta ner ugglan (som ni har kämpat för att hitta en...) och vänd balkonglådorna inåt, så att de hänger på insidan av balkongen...

Tjockalocka sa...

Grejen är att jag få ha 3 kollin på mitt guldkort. Men det gäller bara på SAS. På United är det 1. vilket gör 3 bagage. Handbagage går bort för mig. Avskyr att släpa. Måste ändå ha handväska/messenger med dator + padda och all resehandlingar vilket får räcka.
Jag tar min stora Samsonite (90-tal :-) ), och sen packar jag ner den lilla rullväskan i den stora rullväskan samt i vilken jag packar ner barnens kläder. Vilket innebär en "tom" väska dit. Som kan fyllas...
Ja jösses...

Jo får nog plocka in ugglan och ta ner/vända lådorna... Man vill ju inte komma hem till nåt "vållande..."

k. sa...

7:20. Klargörande.

Spenat von Trapp sa...

Hade ingen aning om att United hade så hårda kollikrav!! Tack för info! Men, hur är det med vikt? 23kg? [Paniken växer] Vi brukar ju vilja ha så få kollin som möjligt, men då brukar de väga lite mer. [Harkling]

måste jag ju shoppa i Chicago. "Nu är vi i Chicago, ni barn följder med Pappa. Vi syns om fyra dagar när jag har shoppat klart! Puss, puss!"???

Tjockalocka sa...

Tack k. för klargörnade! 07:20 it is. Så slipper jag få ännu mer nervösmage än vad jag ändå kommer ha.

Spenat: Jo. Men barnen får ju å andra sidan också ha varsitt kolli. 23 kg, I don't really know! Kolla! Jag har hellre fler incheckade kollin än en massa handbagage.
Nu löser vi det så att Marcus tar med sig alla fullshoppade väskor med barnen hem, utom min såklart.
Ja, alltså Chicoago har GRYM shopping...

von Tripp sa...

Det är betydligt dyrare med övervikt än med en extra väska. Fast vi är ju fyra, så fyra väskor... Behöver införskaffa en till mellanstor väska...

von Tripp igen sa...

Klargörande. Vi måste lämna vår största bäska hemma. Samsonite modell gigantisk. Den väger alltid minst 30 kg när vi checkar in den... Vad jag försökte förmedla är alltså att det är bättre med fler incheckade kollin än färre tyngre. Dyrt med övervikt på United. Kollade...