tisdag 5 oktober 2010

Bråda märkliga dagar

Ärmarna värker av hepatitspruta och stelkrampspåfyllning, en i varje arm.
"Man kan bli lite febrig och hängig", sa hon medan rosorna steg på min kind.
Sen laddar man om och bäddar ner barn i soffor och på golv, varefter man sjunker ner i en fladdermus och smygäter i hets små chokladkakor och överblivna ostbågar.

Idag en dag fylld. Fylld av sammanpressade käkar som jag alltid gör när jag har mycket att göra, och en vända på ett apotek nära mig för att bota med alvedon. Sista rycket ett flyktigt möte i en bedagad hotellfoajé med högste bossen. Kunde varit nejlika i knappslån och en cosmo i glaset, men betydligt seriösare än så. Kanske avgörande.

Kände mig nästan som gift med grannarna när jag sen kom hem till glada barn och lagad middag för tredje dan i rad. Vilken lyx!

Inatt anländer maken från Bryssel, men drar lika tidigt imorgon bitti för att hålla tal i Sälen.

Denna vecka ett liv.

1 kommentar:

k. sa...

Skönt att höra att du verkar må bra, bli ompysslad och vara vid gott mod! Men vilket tempo...