onsdag 13 oktober 2010

En annan nu?

Jag känner att livet här i ettan är mer old fashioned. Man bor, lever, sover och äter i samma rum. Vilket ger mindre tid för "datorer och internet" på gott och ont. Plus en något ansträngd period - jag som slår mynt av att sällan vara stressad, påstår att det är till stor del en läggningsfråga och yada yada but yet... - saker som ska göras liksom, hela tiden.

Idag klippte jag mig som bekant. Fi fasen vad dyrt det är när man går till en riktig frisör. En sån som ba "du har ett sånt här ansikte och ett sånt här hår och du ska krama i det här serumet och vips så blir du ett helt anet menske" och plockar en på ett par lappar. Som barnen sa "Är du en annan nu?".

Imorgon är planen att jag ska snacka Abu Dhabi. Lite Indien. En hel del USA. Plugga på min egen strategi för detsamma som ska klubbas av högste chiifen på måndag. Och sen bara släppa alla bollar, skruva loss käkarna och gå och äta en fet moules frites tillsammans med en riktigt god vän. Detta iklädd min nya fripp som det ska bli intressant att se om jag får styr på imorgon bitti.

Vad gör ni? Jag vill veta!! Vad händer i världen liksom? Jag känner mig helt uppe i min bubbla.

3 kommentarer:

Fina sa...

Lever i renoveringsträsk - pendlar mellan lägenhet/renoveringshus - jobb/dagis. Jätteroligt - not. Men sen... ååå då ska jag njuta i mitt badrum med bastu! I jul tänker jag nog bo därinne och inte komma ut. Japp.

Nipe sa...

Här i Blekinge jobbar vi, tränar och upptäcker att jag klippte mitt Visakort igår när jag fick ett nytt (fast det var oturligt inget Visa utan ett nytt Mastercard). Annars hände mest ingenting, det är ju Blekinge vi pratar om...

fd +1 trappa sa...

På ett möte nyligen sa jag "I'm running in circles!". Dessvärre pratar jag ju lika fort på utrikiska som svenska, så en person hörde att jag sa "I'm running a circus!".

Båda meningarna upplever jag som helt korrekta. Det säger allt.