söndag 19 september 2010

I en källarlokal på Gärdet...

...gör tvivelaktiga manspersoner suspekta dansmoves och bräker på diverse nordskånska dialekter. SD håller sin riksdagsvalvaka i mina hoods! Och jag känner mig kränkt och obehaglig till mods.

WTF.

Själv gick jag med rak rygg och plockade rosa valsedlar idag. Och med sonen i handen som ropade till alla som ville höra: "Vi röstar på en rosa tant som heter Gudrun!".

Och tycker att ansvaret för att neutralisera brunskjortor lika gärna kan ligga på etablerade partier - ett förslag: Låt femtusen plånboksröstande alliansanhängare gå med i SD, ta över, och sen lägga ner partiet eller helt ändra riktning. Problem solved.

Själv tänker jag fortsätta verka för jämställdhet i verkligheten och alla människors lika värde.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Kampen fortsätter! Taktikröstning funkar inte, man måste rösta med sitt hjärta. :)

Malinka sa...

Jag lägger kampen på hyllan idag. Fortsätter i morgon!

Skaru inte hänga på? Officiellt menar jag.

(Okej, jag kunde visst inte vara helt lugn i dag heller. ;-))

Bloggerskan sa...

Tycker Filip och Fredrik var rätt kul som ville värva landets 15 000 somalier till SD. Det gör 75 procent av medlemsantalet och då lär resten dra. :)