tisdag 28 september 2010

Hygienlogistik

Naturligtvis uppstod en viss nattlig förvirring när frystoan plötsligt flyttats ut i vardagsrummet.
Således nattvandring från säng till toa via vuxensäng och tillbaka ett par varv.
Halv fyra gav jag upp. Låg och vred mig i vargtimmesångest innan jag klev upp tio i sex.
Alltså fatta. 05:50 drog jag på mig fleecejacka och trätofflor och tog hasande bygghissen ner sju våningar, ensam ner i en mörk grusig källare och in i ett litet duschbås där varmvattnet lät vänta på sig.
Sen satte jag i linserna över diskbänken och fick på tusch på fransarna medelst gryningsljus och puderspegel innan jag drog till tåget fem i sju.
På eftermiddagen duschade vi ongarna i källaren innan vi släppte in dom i dammet. Lönt.
Söndagens flytt till compact living fyra pers i etta ter sig plötsligt lockande.

1 kommentar:

JsN sa...

Härligt att ni har hittat evakueringslägenhet!