tisdag 7 september 2010

Skilda världar

Inledde morgonen på SÄPO och fick lära mig allt om att akta mig för spioner som vill bli min kompis. Fick också dricka kaffe ur SÄPO-muggar och senare även gå på en äkta SÄPO-mugg. (Eftersom jag tar alla tillfällen i akt att uträtta mina behov elsewhere.)

Lunchmötade sedan med USA och Frankrike, mellan kräftstjärtssallad och kända diplomatgarv. Vår stora Chicagosatsning är på rull.

Projektmötade ovan sagda historia och motade samtidigt "gobbe i grind", såna där som utger sig för att känna ens överordnade och liksom använder det som dyrk in i mitt svårflörtade mellanösternhjärta.

Sen byter man värld. Steker fiskpinnar och torkar snornäsade av mindre sort. Får höra allt om "Mördarleken" och hur många ord det är i meningar. Springer iväg på föräldramöte och får en hostattack/tar på mig delansvaret att ordna första sociala klassföräldraträffen.

Går hem och slår en drill i minus-tjugo-gradersbaljan.

2 kommentarer:

Natalie sa...

men alltså! var jobbar du? låter underbart!

Lisa sa...

ditt liv verkar va coolt. som fan. och balansen karriär/förälder. du verkar göra det med bravur. impressive!