lördag 18 september 2010

Lösa trådar

Knöt en knut på en av dom igår.
Men annars har jag hamnat i beslutsmässig limbo när det gäller alla mina resor och bokningar. Liksom ska jag åka hem natt eller dag? Fredag eller lördag? Slits mellan att minimera bortavaron utan att slippa stressa ihjäl mig.
Ilandsproblem, men så blir det väl när hjärnan overloadar. Plötsligt tappar man orienteringen lite grand. Och små beslut blir stora.

Ska välja badrumsmöbel. Gick runt i affären med två barn som bara drog mig i jackan och ville ut ut ut. Fattade ingenting. Tycker allt är fult. Och bisarrt dyrt. Hur kan ett vitfolierat mdf-skåp under en vask kosta tiotusen?? 20% rabatt om man bestämer sig innan måndag. Badrumsmöbler - en lukrativ bransch.

Ska boka hotell i kvarteret.
Ska boka resa och hotell till Malmö.
Ska boka flyg till Delhi. Till Chicago.
Ska eventuellt boka nån slags skidresa.
Ska välja kakel, klinkers, placering av belysning och speglar, avlopp och gasledningar, vatten och rör, ska välja färg och form och ditt och datt. Knoppar, handtag, blandare.

Och imorgon ska jag välja parti.
Det är väl den enda fasta övertygelsen i allt detta jag har och inte tvivlar på.

5 kommentarer:

Fina sa...

Bisarrt dyrt sa Bull. Man är lurad. Jag har nyss valt - sno mitt koncept: Badrumsmöbler Aspen Viskan i vitt, vitt högblankt 10*30kakel till vägg - marrakech design till golv. Sådär - då slapp du det! :)

Kattis sa...

I-landsproblem är så mycket bättre att ha än u-landsproblem. Men man blir lik förbannat stressad.
Marrakech låter fint som golv, så jag håller med Fina ovan. ;-)

JsN sa...

Jag röstar för vita väggar och svarta golv. Det var vi väldigt säkra på sen fanns det två varianter av golv och två av vägg som vi gillade, men eftersom vi hade två badrum tog vi allt vi gillade. Och lät firman bestämma vilket var! Tanken med svart och vitt och slätt är att inte låsa fast oss i något utan att sedan kunna ändra känsla efter humör med enkla medel som textilier.

Tips är att sätta en spegel i duschen. Byt ut en kakelplatta i duschen mot spegelglas i ögonhöjd och vips kan man enkelt kolla att sminket är borta under ögonen och att ansiktsrakningen blivit bra.

Skidresor till folket sa...

Men inte rakar herr C sig i duschen!?!

Tjockalocka sa...

Tackar för tips och råd!
Vita väggar blir det, där kör vi standardvalet. Golvet blir kolmårdenmarmor med värmeslingor. Sen... vet vi inte. Det spelar ingen roll vilket märke, måtten är viktigast eftersom vi har så litet badrum. Aspen är fint! Just nu kollar jag Dansani.
Spegel i duschen låter smart!
Jag är även inne på grunt högskåp med spegel så att man nånstans i lägenheten kan se sig i helfigur.

Helt riktigt, herr C kör inte våtrakning. :-)