torsdag 8 oktober 2009

Sköna samtal vid middagsbordet

Sonen:-"Jag tycker vi ska skaffa fler bebisar."
Jag:-"Okeej..?"
Sonen:-"Jag kan köpa åt er! I bebishimlen. Tvillingar tycker jag vi ska ha."
Dottern: -"Jag ska bli en pappa när jag blir stor. Och få två bebisar. Mina pojkar. Och Knut ska bli en Knutpappa. Och jag ska gå i kyrkan med pappa." (och yada yada)
Jag: -"Mhm. Hur många bebisar ska du ha då Knut?"
Sonen:-"Blunda mamma. Och titta sen på min hand så får du se."
Jag blundar. Kollar och ser en knuten näve.
Jag:-"Jaha? Betyder det noll? Inga barn?"
Sonen:-"Mm."
Jag:-"Ok. Varför ska du inte ha några bebisar då?"
Sonen: *tänker efter noga* -"För att dom är jobbiga."
Jag:-"Jobbiga, ok. Hur tänker du då?"
Dottern:-"Och jag ska bo i skogen med mina pojkar och sen ska jag gå i kyrkan med pappa och..." (yada yada)
Sonen:-"Man måste byta blöja på dom. Det är jobbigt."
Jag:-"Jo."
Sonen:-"Och så måste man springa efter dom. Jaga dom liksom. Jobbigt. Och sen så skriker dom hela nätterna. Nä, det är för jobbigt. Jag ska inte ha några tack."

3 kommentarer:

[attle] sa...

Underbart!

jp sa...

Sicken insiktsfull son du har!

fd +1 trappa sa...

Men han tyckte att du skulle skaffa fler!!