fredag 20 januari 2012

Utmaning

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Befann mig jobbmässigt i limbo eftersom företaget blivit uppköpt och alla projekt lades på is. Så jag ägnade mig åt att surfa på Bröllopstorget, blir portad från Bröllopstorget, få feministvänner samt senare på året gifta mig och åka på bröllopsresa samt få ett nytt jobb inom koncernen.
Bodde i andrahandslägenhet i city.

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Befann mig på välförtjänt ljuvlig resort i Förenade Arabemiraten efter att ha projektlett vår största svenska delegation någonsin med prinsessor och allt.
Fick parallellt ett nytt kök efter ett fruktansvärt stambyte.

3. Fem snacks du gillar:
Kanderade mandlar
Salta macadamianötter
Gröna oliver
Ostbågar
Salta pinnar

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Alla Jacob Hellmans (Vintern Dör, Hon har ett sätt, Avundsjuk på dej, Tårarna, Som jag vill...) samt
Fritiof och Carmencita

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Flytta utomlands till varmare land och anställa en butler
Skaffa en mops
Bara dricka årgångschampagne
Bli guldsmed
Bli riskkapitalist och investera i miljöteknik

6. Fem dåliga vanor:
Morgontrött
Informationsbehov/kontrollbehov
Knäpper med nagelbanden
Slänger mina underkläder på golvet
Extremt lat gällande hushållssysslor (utom matlagning)

7. Fem saker du gillar att göra:
Sola
Läsa bra böcker
Äta choklad
Umgås med folk som ger energi och pepp
Köpa gamla saker på auktion på nätet

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Tubtopp
Byxdress
Blommig långkjol
Allt i krossad sammet
Hotpants (men minnet värmer mig - det fanns en tid då jag bodde i hotpants! :-O)

9. Fem favoritleksaker:
Iphonen
Sodastreamern
Mitt guldkort på flyget
Ipaden
Nespresson

10. Utmanar den som känner sig manad!

5 kommentarer:

Livet just nu sa...

Hahahahaha!!!

Varför MOPS?! (Dvärg)Tax är den ultimata hunden. Värsta jättehunden i miniformat. Den fnyser inte i brist på luft, tappar inte ögonen och vaktar sin familj som en doberman. Får plats i armhålan, cykelkorg, ryggsäck, och ungarna känner sig inte hotade pga storleken.
Den är dessutom inte sönderavlad.

Sorry, jag är något färgad... :-)

Bloggerskan sa...

Hur blir man portad från Bröllopstorget?

Tjockalocka sa...

Mops är... en helt fantastisk hund. Och det är ju snörvlandet och snarkandet som är charmen! :-))

Ja, hur blir man portad... Man misstänks ingå i en falang som driver med folk som vill färga sina katter rosa för att det ska matcha bröllopsfärgtemat. Typ. :-)))

Ting sa...

Du är så himla härlig!
Har jag sagt det förr?
Om inte säger jag det nu.

Tjockalocka sa...

Tack Ting!