fredag 6 januari 2012

Första helgen på Landish

Äntligen får alla dom fina grejorna i källaren en mening.
Mina ärvda Min Lilla Stad-burkarna från femtiotalet, pressglaset, Stig Lindbergs Colorado LA-servis. Plockar även med Gensebesticken från samma årtionde.
Och mattorna på vinden. Köksbordet. Stolarna.
Min Krenitskål som jag köpte för fem spänn på loppis i Höllviken -90.
Teservisen från loppisen längs kanalen i Malmö omkring samma tid.

Första helgen på landet.

Vi har inga sängar, inga glas, inget annat husgeråd än ovanstående.
Men vi blåser upp luftmadrasser och tänder en brasa och korkar upp en flaska bättre champagne. Och tapetserar.

Börjar med lilla barnrummet. Återställningstapet på fula väven, två lager vit färg. En trasmatta på laminatgolvet. Sen kan man flytta in våningssäng och börja bo.

Det är nog vad vi hinner med denna gång.

Maken bystade bilen full och vi andra tar tåget till Flen.
Intressant, lärorikt och spännande.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Åhhhhhh, vad härligt! Jag blir så stugsugen så jag får krupp. Men jag har ju redan hus med skitstor trädgård, jag har liksom ingen användning att skaffa stuga. Men vill ha! Hoppas ni har en trevlig helg där.

Kattis sa...

Lycka!
Jag vet hur underbart det är (fast jag har ju annan typ av inredning) att fixa med sitt extrahem. :-)