måndag 3 oktober 2011

Nattlig ångest

Som vanligt fast mer nerverna utanpå än vanligt, av förklarliga skäl.
Imorgon åker familjen hem till Stockholm och jag fortsätter till Toronto, Canada. (Senast jag var där var som källarinneboende exjobbare mitt i the Ice Storms vt98). Nu stor grönt byggande-konferens.

Samtidigt ska det i en parallell verklighet bestämmas psalmer, dikter och platser för pappas begravning. Jag kan nästan inte tänka på det, men den nattliga ångesten är stor.

Kanske är det lite mycket nu.
Kanske borde jag sluta köra i omkörningsfil konstant.

God natt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

k. sa...

Kanske bo hos kineserna? Och handla nya melonnecessärer?

Ja, du. Kanske ska du checka ut lite från jobbet? Eller från valfri sak? Kan man inte behöva det några dagar när ens käraste pappa gått bort? Tänker på dig.

Carina sa...

Jag har inte skrivit innan men jag beklagar sorgen.
Och var rädd om dig.

Jos sa...

vännen. tänker på dig, känner med dig, på avstånd. kram.